donderdag 23 juli 2015

Dagje Den Haag & Scheveningen

Ik heb het altijd al leuk gevonden om nieuwe steden te zien. Zo ben ik onder andere al eens in Amsterdam, Maastricht, Den Bosch, Londen, München, Antwerpen en Brugge geweest en dat vond ik altijd erg bijzonder. Toen een vriendinnetje aan me vroeg of we samen iets leuks zouden gaan doen, leek het ons dan ook leuk om eens een stad te gaan bezoeken. Ik was nog nooit in Den Haag geweest en omdat daar behalve winkelen ook nog andere dingen te doen waren besloten we om daar naartoe te gaan.

We besloten om de dag een beetje in te delen en dus gingen we als eerst winkelen. We gingen vanaf het station een stukje met de tram, waardoor we in het winkelcentrum uitkwamen. Eigenlijk zaten hier niet zoveel andere winkels dan bijvoorbeeld in Eindhoven, maar het is toch leuk om er eens doorheen te lopen. Ik kocht een MAC lipstick bij de Bijenkorf en bij 'SoLow' (een winkel met lage prijsjes) kocht ik parachutekoord (om te haken), een bloemenkransje voor in mijn haar en een waaier voor als het warm is, Eigenlijk drie dingen die ik niet nodig heb, maar die ik met de lage prijsjes toch niet kon laten liggen. 



Nadat we klaar waren met winkelen gingen we met de tram naar een ander deel van Den Haag, omdat daar de Haagse Markt zou zijn. Deze konden we niet vinden en we dachten dan ook dat hij gesloten was. Weet iemand hier toevallig meer over?

Nadat we hierachter kwamen gingen we weer terug en besloten we  een rondje te lopen over het binnenhof. Dat is volgens mij ook wel iets wat je gezien moet hebben als je in Den Haag bent. Ik stond er eigenlijk versteld van dat het zo'n mooie gebouwen waren, dit had ik eerlijk gezegd nooit verwacht! Dat maakt Den Haag wel een stukje mooier, dus ik ben blij dat we het hebben mogen zien!


Nadat we dit gezien hadden besloten we om nog even naar het strand te gaan om lekker uit te waaien. Er ging een tram direct naar Scheveningen Noorderstrand dus dit kwam goed uit. Op het strand zijn we naar de Promenade geweest, waar allerlei winkeltjes zitten, hebben we op de pier gewandeld en hebben we met onze voeten door het water gelopen. Ik vind de zee altijd zo onwijs fijn, dat ik er zeker nog eens op vakantie moet gaan! 


We waren om 11 uur in Den Haag en om 7 uur gingen we naar huis. We hebben het lang volgehouden en dat komt omdat het een onwijs leuke dag was! De volgende keer zou ik precies zo'n dagje weer inplannen, want het is onwijs leuk om te doen! Den Haag is ook zeker een aanrader als je eens naar een leuke stad wilt! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten