woensdag 19 november 2014

Essence effect nail polish: glitter jewels

Ik hou van glitter en ik hou van nagellak. En die twee in combinatie vind ik al helemaal geweldig! Ik heb al een tijdje de Essence glittercollectie zien staan, maar toch de verleiding weerstaan om er een te kopen. Toch kon ik het niet laten en heb ik er twee gekocht, die ik allebei apart ga reviewen. Ik vond het alleen heel moeilijk kiezen, omdat ze zoveel keus hebben. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een witte (geen zilver) en een groene/aqua blauwe. In dit artikel ga ik de groene voor jullie reviewen. Ik ben benieuwd! 

De verpakking is zoals elke Essence effect nagellak is. Niks bijzonders, maar toch een leuk design, je ziet de glitters al goed in het flesje zitten. Ik moet wel zeggen dat de kleur in het flesje lichter lijkt, meer de aqua kant op, dan dat hij in werkelijkheid is. 

Dan het effect van de nagellak. Zoals je op de foto al kunt zien is het niet helemaal super. Mijn pink (en duim, zie foto hieronder) heb ik gewoon gelakt, zoals je altijd je nagels lakt. Dus gewoon met het kwastje eroverheen strijken, maar dat vind ik er eerlijk gezegd niet uitzien. Op de andere drie nagels heb ik gewoon een beetje gedept met het kwastje en dat werkte beter, al duurde het alsof lang voordat mijn gehele nagel bedekt was. Nu is deze nagellak ook leuk om ergens overheen te dragen, maar ik vind dat het wel een beetje dekkender mocht zijn en dat je de glitters makkelijker kunt verdelen. Er zit naar mijn idee te veel blanke nagellak bij, waardoor je dit dus krijgt.


De nagellak van Essence blijft wel goed zitten, maar dit komt misschien ook wel omdat ik door het deppen waarschijnlijk een vrij dikke laag erop heb zitten. Het nadeel hierbij is dan ook dat het langer duurt voordat het droog is. 

Ik vind het jammer dat deze nagellak niet het gewenste effect heeft. Essence had bij al de glitterlakjes zelfs nepnagels hangen waar de kleur op zat, en daar zag het er bij deze veel dekkender en minder waterig uit. Misschien dat ik net een mislukte heb gehad, maar ik vind dit wel een groot nadeel. Want, zeg eerlijk, hoe het erop mijn pink uitziet, vind ik echt afschuwelijk en slordig. 

Ik ben dus niet tevreden over deze nagellak. Ik twijfel wel om nog eens eentje van dit soort glitters uit te proberen, om te kijken of dat bij die nagellak dan hetzelfde is als bij deze. Dat ga ik denk ik wel nog eens doen, maar deze kan ik je niet aanraden. 


3 opmerkingen: