donderdag 14 augustus 2014

Review: Essence my skin

Allereerst sorry dat ik een aantal dagen niks heb laten horen. Ik had een geweldig leuk weekendje met mijn vriend (ja ik mag hem nu mijn vriend noemen haha!) en ben eigenlijk een beetje vergeten te bloggen (en ik had er ook geen tijd voor). Maar goed, ik heb een review voor jullie. Ik zocht al een tijdje een goede gezichtsreiniging en dagcrème. Ik gebruikte een tijdje geleden die van Dr. van der Hoog, maar aangezien die wat prijzig is, zocht ik iets wat goedkoper was. Vandaar dat ik uitkwam bij de Essence my skin lijn. Ik kocht de gezichtsreiniging en dagcrème en in deze blogpost ga ik deze reviewen.



Allereerst ben ik weg van de verpakking. Ik vind het er zo mooi en fris uitzien, dat het meteen al je aandacht trekt. Ik heb de producten in de 'smaak' limoen en komkommer gekocht, omdat ik de geur zo lekker fris vond en omdat ik die er het aantrekkelijkste uit vond zien. Ik heb het al een paar keer verteld, maar de geur is dus ook ontzettend lekker. Het ruikt helemaal niet chemisch, maar lekker naar een combinatie van limoen en komkommer (wat dus ook op de verpakking staat).


Dan het echte werk, de werking van de reiniging en crème. Ik heb hem nu een aantal dagen gebruikt en ik merk duidelijk verschil. Allereerst de gezichtsreiniging, deze is makkelijk aan te brengen. Ik vind het enige nadeel altijd dat ik dat spul zo moeilijk van mijn gezicht krijg en dus altijd weer een handdoek vies maak. Dat heeft trouwens elke reinigingsgel wel, dus dat is geen minpunt op deze. Verder haalt ie restjes make-up er zeer goed af, en merk ik dat mijn gezicht echt schoon is nadat ik dit gebruikt heb.
Om je gezicht dan weer in 'balans' te brengen, gebruik je de dagcrème. Ik vind deze heel makkelijk om te gebruiken, je hebt niet veel crème nodig om je hele gezicht goed in te kunnen smeren. Er staat op de verpakking dat ie snel in trekt, maar dat vind ik wel meevallen. Het duurt nog wel een kwartiertje voordat je gezicht echt weer helemaal 'droog' is. Verder maakt ie je gezicht wel zacht en is het ook een prima basis voor je make-up!


Over het algemeen ben ik dus heel tevreden over deze producten. Een klein nadeeltje zou zijn dat de crème niet heel snel intrekt, maar zo belangrijk vind ik dat niet. Ik raad je deze producten dan ook zeker aan, omdat ze ook zeer budget-proof zijn. De producten zijn te koop dus van Essence en te koop bij Kruidvat. De reinigingsgel kost €2,29 en de gezichtscrème kost €2,69.

Welke gezichtsverzorgingsproducten gebruik jij? 

2 opmerkingen:

  1. Hoe kennen jij en je vriend elkaar eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij een beetje via via, daarna elkaar leren kennen via WhatsApp en later pas echt gaan afspreken etc.

      Verwijderen